Személyes

Minden zene/szöveg vagy saját szerzemény, vagy népdal feldolgozása saját hangszereléssel.

Akusztikus, elektromos gitárokon, gitárszintetizátoron, basszgitáron, blockflötén, pásztorfurulyán, dorombon, cserépdobon, csörgőn, játszom és énekelek, bár ez utóbbit talán jobb lenne néha mellőzni… 🙂

A zenék általában egy-két éjszaka keletkeztek és gyakorlatilag rögtönzéssel vettem fel őket, direk vonalbemenettel és beépített mikrofonnal, nem előzte meg különösebb próbálgatás. Mivel csak magamnak zenélgettem, a felvétel után sose játszottam őket többé, így már nem is emlékszem rájuk. 🙂

A felszerelésem akkoriban:

Gitárok: Cort KX-1Q, Hagstrom Ultralux XL-5, Ibanez Talman, Johnson Trailblazer Travel Guitar, Casio MG510 Basszus: Ibanez GSR180 Effekt: Digitech RP50 modelling processzor + a Boss felvevők beépített COSM effektjei Gitár-MIDI: Shadow SH-075 Szinti: Yamaha QY70, néha egy Korg Kaosillator Egyebek: blockflöte, pásztorfurulyák, doromb, ütőhangszerek, Tesco gazdaságos szöszeltávolító henger, mint vonó a basszushoz pár számban Felvétel: Boss Micro BR, Boss BR-600

Zene év info
 2009 Krízis v2
 2009 Csendrege
2009  Nem az enyém
2009  Séta a zivatarban
2010  Drift
2010 Ne remélj semmit
2010 Befejezett jövő
2010 Unsettled
2010 Farewell
Fender Stratocaster ’62 Reissue Made in Japan, 2003

 

Gibson Les Paul Studio Lite M-III, 1994

 

Flaxwood Liekki, 2009

 

G&L Skyhawk, 1984

 

Crafter SAT-BUB

 

Ibanez GSR200

Régebbi motyó, ami már nincs meg:

 

Egy lista, milyen gitárjaim voltak életemben:

1. Cremona 3/4-es akusztikus, felszerelve először egy saját készítésű ajtómágnes/CuZ huzal pickuppal, amin kiválóan jött a Kossuth rádió, majd a helyi játékboltban kapható hangnyílásba szerelhető, kisipari hangszedővel. Abban a helyi játékboltban Dombóváron Ibanez gitárt is lehetett rendelni a Triáltól, a nyolcvanas években, úgy ám! Kb. 6-7 évig volt meg.
2. Jolana Graziella. Egy helyi bulizenésztől vettem, akkor már legalább 12 éves hangszer volt, ha nem több, repedt lakkozás, rozsdás fémrészek. A húrlábak “babái” vagy borzalmas minőségűek voltak gyárilag, vagy ezek már barkácsoltak voltak. Néha szóló közben, ha nyújtottam a húrt, elfordultak és a húr “leült”, nem szólt tovább. Fél év után lecseréltem.
3. Cimar (Ibanez Roadstar klón), barna lakkozás, maple nyak és fogólap, fekete koptató. Nem volt rossz, de azért a nyak se volt az igazi és a hangja se igazán Startós. Amúgy az első valamirevaló gitárom volt, a csikóstöttösi kocsmárostól vettem egy Ibanez Tube Screamer kíséretében, kemény tokkal. A Simson motorom adtam el érte…
4. Yamaha SG200. Egyszerű neck-through konstrukció, Budapesten vettem az akkoriban egyetlen normális hangszerboltban, Kormos Tibinél a Kúria utcában, nem is a boltté volt, hanem egy haverjával hozott össze, aki privát adat el nekem. Nagyon szerettem, kellemesen kicsi, szimpla fekete test, két humbucker, baromi erős hanggal. Kb. 7 évig használtam, főiskolás koromban csináltam egy coil-splitet rajta és egy mikrokapcsolóval le lehetett választani az egyik tekercset. Aztán eladtam, de két év múlva visszavásároltam. 🙂
5. Epi akusztikus, az Epiphone kiciolcó márkája, indonéz gyártmány, szépen szólt, de a nyaka elég durung.
6. Jolana, már nem emlékszem, milyen, majdnem ugyanaz, mint a Graziella, csak újabb kivitel, de nem sokkal jobb minőség. Akkor éppen anyagilag padlón voltam.
7. Yamaha RGX121D, alap superstrat, piros. Ezt is nagyon szerettem és vagy 12 évig megvolt.
8. Tajvani utamon vett kistestű elektroakusztikus gitár, occsó, olyan is, de könnyen hordozható. Pár évig használtam.
9.
Steinberger Spirit GT

Steinberger Spirit GT

Steinberger Spirit GT Standard. A híres “puska” alakú Steinberger távol-keleten gyártott változata, ez fából készült, nem grafitszálas kompozitból, mint az eredeti, amúgy minden nás ugyanaz, illetve a Pickup csak “by EMG”, nem eredeti szintén. Könnyű és jól játszható hangszer, a sok utazásomhoz jó volt, bár egyszer a frankfurti reptéren nagyon tüzetesen átvizsgálták, nincs-e benne robbanóanyag. Bánom, hogy megváltam tőle úgy másfél év után…

10. Guvnor CE300, elektroakusztikus. Szép hangú gitár volt, de nem teljesen jól illesztették a piezo hangszedőket és a H húr sokkal halkabb volt. A Powerstate-nél vettem, visszavittem, hogy cseréljék ki, de nem voltak hajlandók, csak piszkálgatták a hidat, amitől kicsit jobb lett, de sose tökéletes…. Kb. másfél évig volt meg.
11. SX VJB62, egy spanyol cég által alighanem kínában gyártott jazzbass másolat, kutya baja, szép Fenderesen szólt, az árához képest. Kb. 2 évig volt meg.
12.
Johnson Trailblazer

Johnson Trailblazer

Johnson mini akusztikus útigitár. Árához képest jó és nagyon hordozható kis hangszer, még felvételeken is használtam, már vagy 10 éve megvan.

13.
Cort KX1Q a Shadow SH-075 MIDI rendszerrel

Cort KX1Q a Shadow SH-075 MIDI rendszerrel

Cort KX1Q, elég jó minőségű középkategóriás gitár, EMG aktív hangszedőkkel. Szerettem, szép volt és jól szólt. Kb. 2 évig volt meg. Erre tettem fel a Shadow SH-075 MIDI rendszert.

14.
Hagstrom Ultralux XL5

Hagstrom Ultralux XL5

Hagstrom Ultralux XL-5. Svéd ujjászületés, távol-keleti gyártmány, igen shreddelős nyakú jó középkategóriás hangszer. Kb. 1 évig volt meg.

15.
Hagstrom Deluxe F

Hagstrom Deluxe F

Hagstrom Deluxe F. Üreges testű tesója az előzőnek, amit elcseréltem érte, a hídnál Jeti pickuppal. Érdekes darab, de nem szoktam meg. Fél évig használtam.

 16.
Ibanez Talman

Ibanez Talman

Ibanez Talman elektroakusztikus. Érdekes hangszer, a nyaka gyakorlatilag mint egy elektromosnak, a pickupja meg mágneses, de elég jazzgitáros jellegű a hangzása. Kb. másfél évig volt meg.

 17.
Ibanez GSR 180

Ibanez GSR 180

Ibanez GSR180 basszus. Könnyű, kis testű, jó hangú kezdőhangszer, szerettem. Kb. 2 évig volt meg.

 18. Casio MG510, vintage MIDI gitár a nyolcvanas évek végéről. A Fujigen-Gakki csinálta, ahol először a japán Fenderek, meg egy csomó Ibanez, Yamaha is készült, ennek megfelelően nagyon jó kis Strat, a MIDI-je persze már kissé lomha a mai mércével. De igen jó kemény, csengő hangja van. Ő még meg is van, az angol eBayről vettem.
 19. Wechter Pathmaker, egy érdekes hibrid akusztikus, háromféle hangforrással, van benne egy piezo, egy mágnespickup a hangnyílásban, és a testen belül egy mikrofon. Ezek jelét tetszőlegesen lehet keverni, a nyaka meg nagyon karcsú, mint egy elektromosnak. Még megvan.
 20. Gibson 60’s Tribute SG Limited. Szép fekete vadiúj SG, P-90-esekkel. Kb. fél évig volt meg, anyagi okokból adtam el.
 21. Alex japán SG másolat, a hatvanas évekből. Piszok durung vastag a nyaka, ledolgozok belőle. Még megvan.
 22. Teisco, egy vintage olcsó japán gitár, nagyon népszerű volt az USA-ban. Átalakítás alatt.
 23.  General Electric (nem vicc!) japán gitár, mint a Teisco. Átalakítás alatt.
 24.
Windaroo, gyakorlatilag noname kínai

Windaroo, gyakorlatilag noname kínai

Windaroo, meglepően jó bluesos hangú gyakorlatilag noname kínai archtop, marha érdekes, mert ugyanolyan a test mérete és formája, mint egy Les Paulnak, csak vastagabb a gitár és teljesen üreges. Átalakítás alatt, új hangszedők, híd és elektronika kerül majd bele és teljes felújítás.

 25.  Yamaha Fretless basszus, egy hangszedős, bele fogok tenni még egyet. Jó kis hangszer az árához.
 26.  Ibanez GSR200, az előző 180-as Ibanez basszus bátyuskája, aktív elektronikával. Tudj isten, valahogy nekem a passzív hangja jobban bejött.

 

Készülőben lévő saját tervezésű, rendkívül kis méretű, de teljes értékű travel guitar

Headless, Evans H-S-H pickupok, CTS push-pull potik, coil split, 5 állású pickupváltó, egy hangerő, egy hangszín

Éger test, Gibson jellegű slim juhar nyak, paliszander fogólap, fekete vizibivalyszarv nyereg,