Zenei alapok gyakorláshoz

Zenei alapok gyakorláshoz

Gyakorláshoz gyakran jól jön, ha vannak olyan zenei alapok, amelyek nem tartalmazzák a gitárt, vagy csak a ritmusgitárt és szólókat lehet rá gyakorolni.

A neten számtalan olyan oldal van, ahol találhatók ilyen alapok, szerencsére ingyenesen is. Ezek minősége változó, de az ingyenesek is többnyire egész jól használhatóak, persze azért ne várjunk stúdióminőséget.

guitarbackingtrack.com
Több, mint 8000 track, ismert számok ismert előadóktól, igaz, néha egy számhoz tucatnyi változat is van, nem tudom, ezeket külön számítja-e. Változó minőség, gondolom, többnyire lelkes amatőr zenészek csinálják, van köztük nagyon jó és közepes is.

freelicks.net
Itt más formáját választhatja a gyakorlásnak a tanulni vágyó gitáros: vannak külön csak általános ritmus alapok, illetve különböző tipikusnak mondható akkordmenetek. A hangminőség nem valami csúcs, de gyakorláshoz megteszi.

A solo lessons részben pedig több ismert gitárszólót kiemelezve, részleteiben bemutatva, az alapból kiemelve lehet megtanulni, néhol videóval mutatja, hogy kell játszani.

guitarvoice.com
Itt is több mint 8800 zenei alap található, ismert számok ismert előadóktól, jórészt dob és gitár, illetve basszus és basszus is.

datamusic.org
Ez megint másféle, itt műfajok alapján vannak általános zenei alapok, blues, jazz, smoothjazz, pop, country, stb.

karaoke-version.com
Aztán van itt egy nem igyenes, viszont meglehetősen sokoldalú szolgáltatást nyújtó oldal: itt némi fizetségért (nem olcsó, 3 EUR egy szám) azt mixelsz magadnak, amit akarsz, az összes hangszer hangját külön külön állítgathatod, mi kell, mi nem, milyen hangerővel, sőt még a hangnemet is módosíthatsz lefelé-fölfelé kicsit. Természetesen nem az eredeti számokról van szó, de elég jó minőségű cover-ek vannak.

JamTracksChannel
Ez egy Youtube csatorna, ahol közel 60 általános alap van fenn, különböző stílusokban.

De ha ezek nem voltak jók, vagy gyorsabban akarsz kereseni, elég, ha a Youtube-on beírod a keresőbe:

backing track és a szám címét, vagy a stílust, amit keresni akarsz. Nagy eséllyel találsz valamit.

 

Leave a Reply

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.